[BDO] Wbijanie Amity
Oto nadchodzi zmora większej ilości społeczności Black Deserta, czyli jak zrozumieć działanie Amity, zamiast bezmyślnie klikać licząc na cud?
Amity jest nam potrzebne w przeróżnych celach, począwszy od przymilania się NPCom, aby dostać questy czy wiedzę, przez możliwość rozmowy z innymi NPCami, po dostęp do specjalnych przedmiotów, których nie sprzedadzą oni byle Januszowi z bocznej uliczki Heidel, ale z moich paromiesięcznych obserwacji wynika, że sporo ludzi ma problem ze skutecznym i „świadomym” wbijaniem go. Dlatego też postanowiłam pomóc Wam to zrozumieć, a przynajmniej się postaram – zapraszam do lektury 🙂
Trochę teorii na dobry początek
Każda postać ma swój ulubiony dział wiedzy dostępnej w grze, np. Theology I. Musimy mieć poznaną określoną pulę obiektów z tego działu, aby móc w ogóle skorzystać z interakcji Conversation. Im więcej tego mamy odkrytego – tym lepiej, bo mamy większy wybór, co wstawić do rozmowy.
Wchodzimy w Conversation. Po najechaniu na którąś z opcji do wyboru, widzimy dwa parametry. Pierwszy z nich to szansa na to, że NPC będzie zadowolony, jeśli ją wybierzemy. Drugi to ilość tzw. Favor, który dostaniemy, jeśli buźka będzie uśmiechnięta. To była pierwsza z dwóch rzeczy, na które chcemy zwrócić uwagę wbijając Amity. Druga z nich to zadanie, które mamy do wykonania, pokazane na górze ekranu. Trzecią, mniej ważną rzeczą, o której jednak warto wiedzieć, są combo effects. Jeśli mamy wątpliwość co dać w jakiej kolejności do rozmowy, to zawsze warto wziąć to, co ma jakiś efekt.
Zadania, które możemy dostać to:
- Talk freely, gdzie mamy największe pole do popisu.
- Fail to spark the interest x times – najgorsza opcja, gdyż musimy x razy wywołać u NPCa smutną buźkę, a najwięcej punktów dostajemy za te uśmiechnięte.
- Spark the interest x times – aby dostać jakiekolwiek punkty, musimy zdobyć x wesołych buziek.
- Gain accumulated favor of x – aby dostać punkty potrzebujemy więcej lub tyle samo accumulated favor, ile wskazuje zadanie.
- Gain minimum favor of x – aby dostać punkty potrzebujemy więcej lub tyle samo minimum favor, ile wskazuje zadanie.
A teraz przechodzimy konkretnie do sposobu przeprowadzania rozmowy!
W większości przypadków postępujemy w ten sposób:
W pierwszej kolejności dajemy 1 – 2 opcje, które mają największą % szansę trafienia, a potem do końca dajemy to, co ma najwięcej Favor – może mieć nawet 0% szansy na trafienie, bo jeśli po paru pierwszych opcjach NPC będzie zadowolony, to nawet to 0% może nam wejść na +, powiedziałabym nawet że jest na to bardzo duża szansa, a jak już ustaliliśmy, wbijając Amity chcemy zdobyć jak najwięcej Favor’a.
Jeśli jednak wylosowałeś Fail to spark, postępujemy nieco inaczej, tutaj chcemy pominąć ten etap i szybko przejść do następnej próby (z trzech dostępnych na jedną rozmowę).
- Jeśli liczba faili wynosi np. 5, co jest dużą liczbą, ponieważ nie dostaniemy za to dużo Amity, to dajemy wszystko co ma najmniej %, począwszy od najmniejszej ich liczby.
- Jeśli wymagana liczba faili jest mała, to dajemy na początek to, co daje najmniej %, zaczynamy od najmniejszej dostępnej liczby i lecimy w górę, robimy tak tyle razy, ile mamy failnąć +1 dla zabezpieczenia, gdyby coś przypadkiem weszło. Później dajemy znów jak największe procenty 1 – 2 razy i resztę dopychamy najlepszym Favorem.
Robimy to tylko i wyłącznie w celu przejścia do następnego etapu rozmowy, więc jeśli nie masz do wyboru nic, co ma niskie procenty, to po prostu kliknij Esc i zacznij rozmowę od nowa, zaoszczędzisz trochę czasu 🙂
Kiedy kończyć konwersację?
To trzeba wyczuć. Z każdą postacią rozmawia się nieco inaczej. Z jednymi rozmawia się szybko i w miarę przyjemnie, a inne to uje, którym nic nie pasuje i wbijanie ciągnie się w nieskończoność (btw. w takiej sytuacji gdy podejdziesz do NPCa, na kółku z dostępnymi interakcjami jest opcja Greet, która zjada nam 3 punkty energii dając wzamian 3 Amity – warto jej użyć, w razie problemów z wbiciem Amity „normalnym” sposobem). Jeśli za każdym razem z rozmowy dostajesz dużo Amity, to bez sensu jest tracić energię, lepiej przejść przez wszystkie trzy etapy rozmowy. Jeśli jednak trudno Ci się rozmawia z jakimś NPCem i cudem udało Ci się dostać bardzo dużo Amity to wiadomo, że nie przechodzimy dalej, tylko bierzemy to co udało się wywalczyć 🙂